Oma suurte mõõtude tõttu jäävad plakatid tahes-tahtmata silma ning võivad anda ruumile täiesti uue ilme. Kuna plakat on ühtlasi ka kujunduselement, siis on professionaalne plakati disain siinjuures erakordselt oluline.
Milline on hea viis plakatit kujundada?
Ütleme kohe ausalt, et vastust sellele küsimusele pole. Siin puutume kokku selle paradoksiga, mida tunneb kogu reklaamitööstus: selleks, et tähelepanu äratada, on vaja teistest erineda; selleks et erineda, on vaja teha midagi vastupidist senistele reeglitele; kui aga reegleid rikuvad paljud, siis saab neist ühel hetkel põhisuund ning tarvis läheb uusi viise, kuidas eristuda.
Plakati disain – 5 nippi, mis on alati asjakohased
1. Ära kasuta liiga väikest kirja
Välitingimustes asuv plakat peab olema kujundatud nii, et kogu tekst on haaratav möödasõitva auto aknast. Siseruumides peab plakati põhisõnum jõudma vaatajani mööda jalutades (ning ainult siis, kui on põhjust eeldada, et jutt teda huvitab, siis võib täpsustav info olla väiksemas kirjas).
2. Ära koorma teksti liiga paljude viguritega
Kaasaegsed arvutiprogrammid lubavad tekstiga teha uskumatuid koledusi: fonti pikuti või laiuti venitada, värvi tähthaaval heledamaks või tumedamaks muuta, luua üleminekuga taustu, lisada kõikvõimalikke graafilisi elemente. See kõik oli üllatav 1990ndate alguses, kui CorelDraw esimeste arvutikujundajate kätte jõudis, praegu aga mõjub lootusetult vanamoelisena (või siis on, nagu üks tuntud Eesti kunstnik ütles, „Juba nii halb, et on jälle hea ka“).
3. Kasuta plakatil maksimaalselt kolme kirjastiili
Väldi neid kirjatüüpe, mida on raske lugeda.
4. Kui soovid midagi esile tõsta
Tee seda kas värvi, rasvase kirja, kaldkirja või allajoonimisega – kasutades korraga ainult ühte neist!
5. Ära koorma plakatit üle liiga paljude elementidega
Kui plakatile jääb palju tühja pinda, siis ei ole see sugugi märk, nagu oleks kujundaja oma tööd poolikult teinud. Paljukorratud „vähem on rohkem“ on omal kohal ka plakatite kujundamisel.
Lõpetuseks võid teha väikese katse: näita plakatit kas väljatrükina või arvutiekraanil mõnele tuttavale 2 sekundi jooksul ning kontrolli, mis talle meelde jäi.