Flaier ehk reklaamleht on üks kõige lihtsamaid, ent samas efektiivsemaid turundusviise. Flaierite trükkimine on soodne ning tasuv. Kui tahad, et sinu pakkumisest jääks käegakatsutav jälg, aga reklaamimine ajakirjas või ajalehes tundub liiga kallis, tasub tähelepanu püüdmiseks kasutada flaiereid. Enamasti on flaierid osa suuremast kampaaniast, kus huvi toote vastu ja arusaam selle kasutamisest on juba loodud teiste kanalite abil, ent flaiereid võib jagada ka ilma toetava kampaaniata või siduda see nt siseraadioga. Kõige paremini sobib flaierite jagamine sellise kampaaniaga, mis on seotud ühe kindla poe või ostupiirkonnaga, eriti kui tegemist on igapäevakaubaga, mida ostetakse väga sageli ühest ja samast kohast.
Flaierite trükkimine – milline kujundus on parim?
Enne kui asume flaierite trükkimise juurde, on tarvis kujundust. Selle võib teha ise, ent võite kujundamise usaldada ka meie disaineritele, kellel on seda laadi trükiste kujundamisel suured kogemused ja hea vaist.
Tuleb arvestada, et tavaliselt haarab inimene flaieri käigupealt ega hakka seda kohe lugema. Flaier pistetakse kas taskusse või ostukotti ning sellesse süvenetakse alles kodus. Kui soovite, et inimene flaieri tingimata otsekohe läbi loeks ning soovitud viisil tegutseks, siis peaks kujundus seda ka rõhutama sõnadega „ainult täna!“, „viimast päeva!“ vms.
Nippe flaierite trükkimiseks
Et kottipistetud flaier ei muutuks välja võttes inetuks paberinutsakaks, soovitame trükkida flaier paksemale paberile (120-200 g, vajadusel veelgi paksem). Otstarbekas on trükkida flaier kahepoolsena, ühel kas ahvatlev foto ja teisel hinnad või siis üks pool eesti, teine vene keeles. Kahepoolsete flaierite trükkimine maksab umbes 30% rohkem kui ühepoolsete flaierite trükkimine.
Flaieri suurus sõltub sellest, kui palju infot ta peab mahutama. Põhimõte „mida suurem, seda uhkem“ siinkohal ei kehti, sest suurem flaier saab tahes-tahtmata kaasavõtmisel rohkem kannatada.
Kuidas flaiereid jagada?
Flaierite jagamist ei pea tingimata enda peale võtma, vaid võib usaldada näiteks neile firmadele, mis korraldavad kauplustes tootetutvustusi. Neil inimestel on kogemus, kuidas kiirustavale ostjale läheneda viisil, mis ei tundu pealetükkivana. Tasub silmas pidada, et kaubanduskeskuse siseruumides ja selle parkimisplatsil flaierite jagamise eest tuleb keskuse omanikule maksta tasu.