Hea kvaliteediga tootefoto on abiks kõigis firmaga seotud reklaamkanalites. Kvaliteetsed ja brändi kuvandiga sobivad tootefotod on olulised nii e-poodides, bännerreklaamidel kui ka erinevatel trükistel. Näiteks leiab 67% tarbijatest, et ostuotsust kaaludes on selged ja detailsed tootefotod suurema kaaluga kui toote kirjeldus ja klientide arvustused.
Unikaalsed tootefotod aitavad kodulehte internetis esile tuua
Unikaalsed tootefotod ei ole head mitte ainult klientide tähelepanu võitmiseks, vaid ka SEO-le (ing k search engine optimization), et Google’is ja teistes otsingumootorites paremaid positsioone saada. Kui samasuguste piltide ja tekstidega tooted on müügil mitmes e-poes, siis valib Google veebilehtedest kõige autoriteetsemad ja relevantsemad ning teised ei pruugi otsingutulemustes esile tullagi. Kvaliteetsete, just sinu äri jaoks tehtud tootefotodega suurendad tõenäosust, et potentsiaalsed kliendid veebis läbi otsingute sinu kaupadeni jõuavad.
Olulised tegurid tootefoto pildistamisel
1. Pane rõhku valgustusele
Hea valgustus on tootefoto õnnestumiseks üks olulisemaid komponente. Kehva või vähese valgustuse tõttu võivad pildid jääda udused, varjudega ning värvitoonid võivad moonduda. Kui pildistad tooteid hämarates ruumides, kasuta kindlasti lisavalgustit.
2. Neutraalne taust aitab toote esile tuua
Enamiku toodete puhul sobib kõige paremini valge taust, sest see kõrvaldab segajad ning toob eseme värvid paremini esile. Samas on ka tooteid (näiteks veinipudel, lõhnaõli, käekell vm), millest võib tumedal taustal kvaliteetsem mulje jääda.
3. Loomulik keskkond annab aimu proportsioonidest ja tekitab emotsioone
Lisaks valgel taustal pildistamisele, jäädvusta kaupu ka nende loomulikus keskkonnas. Näiteks mööblieset osana sisekujundusest või toitu taldrikule serveeritult. Kui toodet on kasutamise ajal pildistatud, on hõlpsam aimu saada selle proportsioonidest ja võimalikust sobivusest. Samuti on see hea viis emotsiooni tekitamiseks ja selleks, et suunata klienti kujutlema ennast kaupa kasutamas.
4. Katseta erinevate külgede ja detailidega
Selleks, et kliendid saaksid e-poes toodet vaadates sellest võimalikult täpse ülevaate, jäädvusta see erinevate nurkade alt. Pildista asja eest, tagant ja küljelt, kuid lisaks proovi ka teisi nurki. Ootamatu nurga alt pildistamine võib aidata sul fotoga lugu jutustada. Samal ajal näiteks 30–45-kraadise nurga alt pildistamine loob tootest ruumilisema mulje.
Samuti jäädvusta detaile. Näiteks pildista lähedalt reisikohvri rattaid, rõivaste puhul kanga tekstuuri jne.
5. Kasuta modelle, kes kõnetavad su kliente
Kui kasutad tootefotode tegemisel modelle, vali inimesed, kes sobivad sinu ettevõtte brändi ja sihtgrupiga. Näiteks kui sa müüd rõivaid 20–30aastastele meestele, siis 50-aastase modelli kasutamine pole hea lahendus. See võib potentsiaalsetes klientides segadust tekitada ja müüginumbreid vähendada.
Kui sul on aega ja võimalus, võid testida ka erinevate inimeste või nende välimustega. Näiteks tegi USA rõivamüüja AdonisClothing huvitava A/B testi: meesmodellile lisati habe, mille tulemusena müüginumbrid 33% suurenesid.
6. Fototöötlus lisab viimase lihvi
Isegi kui kasutad tootefoto pildistamisel suurepärast kaamerat ja head valgust, aitab pilditöötlus üldjuhul värve paremini esile tuua ja fotot veelgi paremaks muuta.
Soovid professionaalide abi?
Vaata lisaks: Tootefoto pildistamine ja fototöötlus PR disainilt