Kuidas ettevõttele sobiv logo kujundada? | PR disain
:::: MENU ::::

Kuidas ettevõttele sobiv logo kujundada?

Disain

Kuidas ettevõttele sobiv logo kujundada?

Logo disain on oluline osa organisatsiooni identiteedist. Hästi valitud logo sobib kokku ettevõtte tegevuse ja üldise stiiliga, on originaalne ja meeldejääv ning kõigile ühtselt arusaadav.

Millele mõelda enne logo kujundamist?

Järgmised punktid on abiks logo disainimisel ning tasuks enne kujundustöö tellimist läbi mõelda:

  • Millist mõtet peaks logo edasi andma?
  • Kas soovid logol kasutada kujundit, teksti, firma nime või ettevõtte tunnuslauset? Kui sinu ettevõtte tunnuslause on pikem kui mõni sõna, võib see logol liiga väikselt jääda ja tasub logo kujundusest pigem välja jätta.
  • Millised värvieelistused on sul logo kujundamisel? Seejuures pea meeles, et olenevalt kontekstist omistavad inimesed värvidele tähendusi – näiteks rohelist värvi võidakse seostada looduse ja keskkonnaga, kollane aga soodustavat ostusoovi.
  • Kas soovid logo teksti ainult eesti keeles või ka tõlgituna? Viimane on soovitatav, kui sinu tegevus on suunatud ka välisturule.
  • Kus plaanid logo kasutada? See informatsioon on oluline, et disainer teaks sobivad failiformaadid ja suurused luua.

Kujundajale on abiks ka üldine firma iseloomustus ning kui ettevõtte põhiliseks tegevuseks on klientide teenindamine või külaliste vastuvõtmine, siis ka foto hoonest ja ruumidest, kus tegutsetakse ning kuhu on plaanis logo paigutada.

logo disain   logo kujundaminelogo graafiline disainlogo disain

 

Logo disain – mida tasub sobiva kujunduse valimisel silmas pidada?

  • Telli mitu erinevat varianti ja proovi erinevaid värve. Tavaliselt valmistab kujundaja mitu kavandit, millest saad endale kõige sobivama lahenduse valida. Vastavalt sinu tagasisidele ja ettepanekutele tehakse kavandites muudatusi, kuni jõutakse just selle õige logoni.
  • Alati ei ole võimalik logo standardsuuruses ja -värvidega kasutada. Sellisel puhul palu kujundajal teha ka mustvalge versioon ja määrata ära logo minimaalne kõrgus või laius, mille puhul see siiski arusaadav ja loetav jääb.
  • Kas valitud logo eristab sind konkurentidest, on äratuntav, meeldejääv ja lihtsasti loetav? Küsi ka teiste arvamust. Inimesele, kes pole logo kujundamise protsessi juures olnud, võib logo hoopis teisiti mõistetav ja tajutav olla.
  • Varu logo kujundamiseks piisavalt aega, et leida just kõige sobivam lahendus, mis ei vajaks hiljem ümbertegemist ning mida saaksid kasutada aastaid.

Kas logost piisab või vajad lisaks ka ettevõtte stiiliramatut?

Stiiliraamatus on välja toodud firma identiteet visuaalsel tasandil. See on kasutusjuhend firmagraafikale, et olla kindel, et iga kujunduselementi kasutatakse reklaamlahenduste loomisel järjepidevalt ühesuguselt.

Stiiliraamat ehk CVI on firmagraafika kasutusjuhend, mis on abiks nii trükikojale, disainerile, koostööpartneritele kui ka ettevõtte dokumentide vormistamisel. Kui ettevõttel on lisaks logole ka tunnusgraafika, jätab see terviklikuma mulje ja firma jääb paremini meelde. Välimus loob esmamulje, mis annab tänapäeva konkurentsitihedas maailmas võimaluse eristuda.

Comments are closed.